torsdag 28. november 2013

Holidays are coming

Nå er det brått bare to uker og én dag til jeg reiser hjem til Norge for julen. Kjenner at jeg gleder meg ekstra mye til det i år. Tror det er fordi jeg i fjor ble så bortskjemt med besøk, mens i år har jeg kun hatt besøk én gang. Klager ikke på besøket, altså. Det var fantastisk å ha Seth og Carina her. Men uansett skal det bli så godt å se venner og familie igjen, blir nesten rørt bare av å skrive det.

Så, long time, no see? Det er vel over en uke siden sist. Hadde et håp om å legge meg på et innlegg i uken, men man kan jo ikke få alt her i verden. Jeg vet jeg skylder på dette ofte, men det er virkelig mye å gjøre på skolen. Også har jeg jo fått min første jobb. I morgen skal jeg prøve meg for første gang, både nervøs og spent samtidig. Mest nervøs for om jeg finner frem egentlig..

Ellers er det som sagt mye skole. Jobber hardt med å utarbeide en plan for Journalism Research Paper. Har veldig lyst til å skrive om Investigative Journalism. Noe i stil med: "Has the Leveson Inquiry made it harder for investigative reporting?" Men utover det må jeg jo skrive en liste over folk jeg vil intervjue, hva jeg må lese, hva jeg tror svaret på det spørsmålet er osv. Og det skal leveres neste onsdag. Før det skal vi presentere magasinet på nytt for Beth. Hun har vært borte i tre uker og forventer at vi har gjort maaasse. Det har vi jo selvsagt.. Neida. Joda. Neida.. Uken etter er det eksamen i InDesign og news writing. Er rimelig nervøs for det, men håper det går sånn nogenlunde greit.
Så toppes det hele med den legendariske julefesten til Journalism Department. I fjor endte jeg opp med å synge karaoke (It's Raining Men) med mine kvinnelige lærere, mens alle journalistikkstudentene så på. Kjente ca 1/20 av de da. Men spiller man ikke så vinner man ikke. Eller noe. Never mind, det finnes ingen unnskyldning. Satser på at noen andre står får kleinheten i år.

Det var en kjapp oppdatering. Jo, også må jeg skryte litt av meg selv og gi meg selv en high five. Jeg sto opp halv syv i dag, selv om jeg kunne sove helt til ti, for å dra på trening. Tror ikke det blir en vane.

Håper dere alle har det fint!

Seriously, it helps!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar