tirsdag 19. november 2013

It's getting hot in here

For å si're sånn så handler ikke den overskriften om noe sexytime. Det handler om at vi endelig har måttet krype til korset å sette på varmen i leiligheten. Som studenter er vår største prioritering å spare penger. Det innebærer også å ikke bruke varmen så lenge vi klarer. Men når det er frost på innsiden av vinduene og eskimoer kjører forbi meg på veien til badet om morgenen, da er det rett og slett litt for kaldt.

Sånn bortsett fra en veldig interessant historie om strømsparing, så har jeg faktisk opplevd litt siden sist. Vi snakker ikke fallskjermhopping og nach med en kjendis, men jeg har opplevd mer enn de fire veggene på rommet mitt.
Alex, Emilia og jeg har vært på kino og sett Thor 2. Oh my, oh my my my.. Innen det hadde gått fem minutter av filmen så står Thor der i bar overkropp og vasker seg. Det sved ikke i øynene da, kan du si. Det hørtes et høyt sukk fra alle jentene i salen.
Etter kinoen var planen å dra hjem, drikke vin, spille litt kort og bare omgås. Det endte med at vi dro frem vodkaen, spilte Aldri, Aldri og havnet på Barcadia. På en tirsdag. En av de beste kveldene på lenge!

Forrige torsdag var det duket for tenning av julelysene i Kingston, og siden jeg gikk glipp av det i fjor ville jeg få det med meg i år. Vi kom oss ned til High Street, Emilia, Tonje og jeg, og resten av Kingstons befolkning. Det var så mye mennesker at man ikke kom verken fram eller tilbake. Også ble jeg sparket i ribbena av en liten shitkid. Good times!
Uansett, lysene ble tent og det var veldig vakkert og stemningsfullt. Vi gikk videre til julemarkedet, og så drakk vi hvit sjokoladekakao (?) og pepperkakekaffe. Skal innrømme at julestemningen har kommet litt snikende, selv om jeg egentlig mener at julen ikke begynner før 1. desember. Har til og med klistret falske snøfnugg på vinduet mitt... Jeg vet, jeg er svak!

I helgen gjorde jeg ferdig filmoppgaven min. Ikke for å skryte, men jeg tror det gikk rett åt skogen. Men jeg er ferdig med det marerittet, og forhåpentligvis må jeg aldri lage en film igjen i mitt liv. Nå gjenstår bare en presentasjon med Ingrid på torsdag, et essay som er due 13. desember og en eksamen tirsdagen før juleferie. 13. desember reiser jeg endelig hjem til venner og familie i Norge, og som jeg gleder meg!

Nå skal jeg legge meg faktisk, lite søvn de siste dagene. Under ser dere bilder fra tenningen av julelysene:

Rett før julelysene skulle tennes

Lysene tennes.

Juletreet i enden av high street.

Bodene på julemarkedet.

Postkassen til nissen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar