søndag 10. november 2013

We are the champions!

Tittelen refererer ene og alene til at mitt kjære Godset tok sitt første seriegull på 43 år i dag. Selv om jeg satt alene i stuen og så kampen på en shady link var det så fantastisk, og det kom noen tårer da dommeren blåste av kampen og publikum stormet banen.

Sånn ellers føler jeg meg ikke som en champion. Føler meg fattig og stresset, akkurat som alle andre studenter i hele verden. Bortsett fra nerdene, men nerdene kan ta seg en bolle. Eventuelt gjøre oppgavene mine gratis. På tirsdag hadde vi en presentasjon i magazine journalism. Vi skulle kort fortalt presentere vår idé for et unikt magasin, noe som ikke allerede eksisterer. Her i UK (og Nederland) finnes det mange som bor på husbåter, og vi tenkte derfor å lage et magasin for dem. Høres kanskje helt corny ut, men det er hvert fall originalt. Vi fikk ok tilbakemelding, har litt å jobbe med frem til levering i mars. Hun sa dog at hvis vi fikser på de tingene hun ba oss om så ha vi et "award winning magazine". Alt jeg hørte var "penger, baby. En bag med penger. Cash til å kjøpe all dritten vi trenger". But that's just me..

På torsdag leverte vi et essay draft, altså en plan for hvordan vi skal skrive vårt essay. Jeg skriver om asylsøkere og hvordan de fremstilles i media. Har blant annet valgt å bruke saken fra Norge om asylsøkeren som en case study. Essay er ikke helt min greie, jeg liker bedre feature. Men jeg skal hvert fall gjøre så godt jeg kan.

Ellers har treningen vært ræva denne uken. Beklager den grove språkbruken, alle som kjenner meg vet at jeg er veldig raffinert og ordentlig til vanlig. Jeg har trent én gang denne uken, og det er ikke ok. Så fra og med i morgen (i dag) kommer jeg sterkere tilbake. Satser på fem økter, skal jobbe på for å gjennomføre. Har egentlig fått forbud mot bentrening frem til operasjonen, men jeg tenker som så at så lenge det ikke gjør vondt i leggene så burde det gå greit. Og så lenge jeg ikke bygger mer muskler, men fokuserer på å bare bli sterkere, så burde det gå greit.

Helgen har vært rimelig døll, er ikke mye party lenger. Fredag og lørdag besto av film og avslapning, dagen i dag har bestått av skole, kamp og serier. Denne uken satser jeg på å være veldig skoleflink, fingers crossed for at jeg får til det.

Men nå gjesper jeg av mine egen tekst, så da er det vel greit å avslutte. Håper dere alle får en fantastisk uke, mandag betyr nye muligheter :)
P.S. Ordlisten på denne bloggen er ganske elendig, den er fan av orddeling.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar